2008/02/02

Morning stars and the Moon

As I jogged, two bright morning stars (actally planets - Venus and Jupiter) in the east greeted me this week. In the southern sky shined the moon.
I love to run before the Sunrise - the air is crispy and the orange of the dawn grows as I jog in my neighborhood.
In the past week, I saw the Moon thin away as the two planets got closer together.


The Moon around 5:30 of Jan. 28.



Venus and Jupiter around 6:15 of Jan. 30.



The Moon around 6:15 of Jan. 30.


The planets were very close to each other around 6:00 of Feb. 1.

今週は、宵の明星が2つありました。東の空に金星と木星が輝いていました。南の空の月はだんだんやせてゆきました。2つの惑星は毎朝近づきました。この時期は明るくなる直前の時間帯が私のジョギングタイムですが、暗闇から東の空がだんだんオレンジになってくるのがとても気持ちいいです。

3 comments:

datadawak said...

社長さん My箸は、いいですね。
もっと続けてください。

datadawak said...

社長さん My箸は、いいですね。
もっと続けてください。
eonos

nosadawak said...

Good for you!!